Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

Pomidorowa Campbella dobra na kryzys

23 listopad 2008
A A A
Akcje Campbell Soup Co. rosną wraz ze wzrostem sprzedaży wyrobów firmy, gdy konsumenci coraz częściej wybierają na obiad zupy z puszki.
Tak jak wielu Amerykanów Nick Neumann z Kentucky zamienił lunch w restauracji na zupę Campbella za 1,75 dolara. Zdaniem Mitchell Pinheiro, analityka rynku z Filadelfii recesja w USA sprawi, że "następny rok będzie rokiem skondensowanej zupy ze względu na coraz większą presję na cięcia w budżetach amerykańskich konsumentów".

Akcje Campbell Soup, największego na świecie producent zup, który zaopatruje blisko 85 proc. gospodarstw domowych w USA, wzrosły w tym roku o 1,5 proc. w czasie gdy indeks S&P 500 stracił ponad 42 proc.

Image
Zupę Campbella uwiecznił Andy Warhol
Producent zup przetrwał już 28 recesji i dwie wojny światowe w czasie 139 lat istnienia. Rzecznik firmy Anthony Sanzio przekonuje, że "historycznie, sprzedaż zup Campbella miala się dobrze w trudnych czasach gdy klienci szukają najlepszej wartości".

Sprzedaż firmy wzrosła o 14 proc. w 2008 roku, podczas gdy amerykańska gospodarka ześlizgnęła się w recesję.

Zdaniem Harry’ego Blazera, analityka od 30 lat zajmującego się nawykami żywieniowymi, obecna recesja da przewagę producentom, którzy pomagają klientom „obniżać koszty jedzenia bez potrzeby dodatkowego przygotowywania posiłków.”

Campbell posiada 70 proc. udział w rynku zup w USA i niedawno wprowadził promocję "dwie puszki za 1 dolara" by utrzymać przewagę nad konkurencją. Firma planuje odnieść zysk w wysokości 77 centów na akcje, lepiej niż oczekiwania analityków - 70 centów na akcje.

Na podstawie: bloomberg.com, reuters.com