Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję

Chińskie firmy chcą podbić internetowy rynek Ameryki Południowej

12 grudzień 2016
A A A

Chińskie przedsiębiorstwa postanowiły zwiększyć wysiłki w podbijaniu rynku internetowego Ameryki Południowej. Właściciele twierdzą, że to właśnie tam drzemie gigantyczny potencjał, który przyniesie im zyski i „złote możliwości”.

Według szacunków stowarzyszenia GSM Association liczba użytkowników Internetu na tym kontynencie ma wzrosnąć o 50% do końca dekady.

Chiny zaproponowały krajom regionu taktykę „trzy razy trzy”, która w praktyce oznacza, że głównie będą rozwijane trzy sektory, którymi są logistyka, energia elektryczna oraz technologia informacyjna. Za ich rozwój odpowiedzialne są trzy podmioty: rząd, społeczeństwo i jednostki prywatne, a finanse na całe przedsięwzięcie będą pozyskiwane z trzech źródeł: pożyczek, dofinansowań i ubezpieczeń.

Państwo Środka w szczególności zamierza skupić się na dziedzinie IT poprzez rozwijanie sprzętu telekomunikacyjnego, wdrażanie nowych technologii i systemów e-commerce.

Jak podają statystki, w samej tylko Brazylii, która jest drugim krajem z najszybciej rozwijającym się rynkiem internetowym wartym 250 mld dolarów, jest około 110 milionów użytkowników smartfonów.

Według danych ujawnionych przez Brazylijski Instytut Badania Opinii Publicznej już w tej chwili chiński gigant Alibaba jest największą platformą internetową w kraju.

Na podstawie: en.people.cn