Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji serwis ten korzysta z technologii plików cookies. Jeśli chcesz zrezygnować z korzyści, które dają Ci pliki cookies, możesz to zrobić, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmian ustawień plików cookies oznacza, że będą one zapisane przez Twoją przeglądarkę. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies .

Akceptuję

Chińskie firmy chcą podbić internetowy rynek Ameryki Południowej

12 grudzień 2016
A A A

Chińskie przedsiębiorstwa postanowiły zwiększyć wysiłki w podbijaniu rynku internetowego Ameryki Południowej. Właściciele twierdzą, że to właśnie tam drzemie gigantyczny potencjał, który przyniesie im zyski i „złote możliwości”.

Według szacunków stowarzyszenia GSM Association liczba użytkowników Internetu na tym kontynencie ma wzrosnąć o 50% do końca dekady.

Chiny zaproponowały krajom regionu taktykę „trzy razy trzy”, która w praktyce oznacza, że głównie będą rozwijane trzy sektory, którymi są logistyka, energia elektryczna oraz technologia informacyjna. Za ich rozwój odpowiedzialne są trzy podmioty: rząd, społeczeństwo i jednostki prywatne, a finanse na całe przedsięwzięcie będą pozyskiwane z trzech źródeł: pożyczek, dofinansowań i ubezpieczeń.

Państwo Środka w szczególności zamierza skupić się na dziedzinie IT poprzez rozwijanie sprzętu telekomunikacyjnego, wdrażanie nowych technologii i systemów e-commerce.

Jak podają statystki, w samej tylko Brazylii, która jest drugim krajem z najszybciej rozwijającym się rynkiem internetowym wartym 250 mld dolarów, jest około 110 milionów użytkowników smartfonów.

Według danych ujawnionych przez Brazylijski Instytut Badania Opinii Publicznej już w tej chwili chiński gigant Alibaba jest największą platformą internetową w kraju.

Na podstawie: en.people.cn