Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję

Chiny planują szkolenie do dziennikarzy Ameryki Łacińskiej

21 grudzień 2016
A A A

W ciągu najbliższych pięciu lat Chiny pomogą w prowadzeniu szkoleń dla około 500 dziennikarzy z Ameryki Łacińskiej. Celem jest uzyskanie „porozumienia w przemyśle medialnym” – powiedział podczas swojej wizyty w Chile przewodniczący Chińskiej Republiki Ludowej Xi Jinping.

Takie zapewnienie usłyszano podczas ceremonii otwarcia pierwszego medialnego szczytu Chiny - Ameryka Łacińska, które odbyło się przy okazji spotkania w ramach Komisji Gospodarczej Narodów Zjednoczonych ds. Ameryki Łacińskiej i Karaibów.

Ponadto Chińczycy zobowiązali się do budowy wspólnego centrum medialnego, które będzie się zajmować wzajemną wymianą informacji. Dziennikarze z Ameryki Łacińskiej mają zostać zaproszeni do pracy w Państwie Środka.

Sprawa wzbudza kontrowersje, ponieważ Chiny są znane z ostrej cenzury, szczególnie w mediach. Trudno więc jest stwierdzić, jak miałoby takie szkolenie wyglądać. Użyte w przemówieniu „porozumienie w przemyśle medialnym” zdaniem mediów zachodnich w domyśle oznacza przedstawianie stosunków pomiędzy Chinami a Ameryką Łacińską w sposób oczekiwany przez Państwo Środka.

Na podstawie: en.people.cn, time.com