Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

Szwecja: Volvo otworzy w USA fabrykę

12 maj 2015
A A A

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie szwedzkich marek przeżywa drugą młodość. Ilość zamówień na nowe auta marki Volvo (w tym szczególnie pożądaną drugą generację modelu XC90) skłoniło właścicieli do rozważenia budowy nowej fabryki w USA.

 Nowy zakład produkujący samochody osobowe ma powstać w Południowej Karolinie w Berkeley County i docelowo ma zatrudniać 2000 osób do 2025 roku. W 2030 roku liczba pracowników ma się podwoić. Budowa zespołu budynków ma ruszyć pod koniec tego roku, a sam zakład rozpocząć produkcję już w 2018 roku.Flickr.com/Niklas Morberg

Do tej pory samochody osobowe marki Volvo produkowane były w Szwecji, Belgii i Chinach. Przejęcie Volvo Car Corporation (spółki-córki koncernu Volvo AB, mającą prawo do produkcji samochodów osobowych) w 2010 roku przez chińską spółkę Geely Holding Group poskutkowało ogromnym zastrzykiem kapitału (co ciekawe w latach 1999-2010 prawa do produkcji samochodów osobowych pod szyldem Volvo mieli sami Amerykanie – VCC należał wówczas do koncernu Ford). W 5 lat po przejęciu powstał całkowicie nowy samochód, którego koszt (nowa płyta podłogowa, zawieszenie, systemy bezpieczeństwa, wdrożenie do produkcji itp.) dwukrotnie przewyższył koszt budowy mostu łączącego Malmö i Kopenhagę.  

Nie dziwi zatem ogromne zainteresowanie modelem XC90 II (bo o nim mowa) również ze strony klientów amerykańskich. Zgodnie z ambitnymi założeniami partnerskiego programu publiczno-prywatnego „Wizja Zero” do 2020 roku w nowej generacji aut Volvo nie zginie i nie doświadczy poważnych urazów żaden użytkownik dróg (program zakłada współpracę ze strony organów państwowych – m.in. innowacyjne podejście do projektowania systemów drogowych oraz podmiotów prywatnych – m.in. innowacyjne rozwiązania techniczne w samochodach marki Volvo).  

Źródło: CNN