Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa W 2009 roku znacznie spadł eksport francuskich win

W 2009 roku znacznie spadł eksport francuskich win

18 luty 2010
A A A

W ubiegłym roku znacznie zmniejszył się eksport francuskich win. Producenci mogą liczyć na pomoc państwa. Informację o stanie eksportu win podała agencja Ubifrance zajmująca się promocją tego typu produktów.

Kryzys gospodarczy boleśnie odczuli francuscy producenci win. Eksport win zmniejszył się o niemal dziewięć procent, co oznacza spadek dochodów o pięć i pół miliarda euro. W największym stopniu dotyka to win gatunkowych, szampana, win bordoskich i burgunda, w mniejszym stopniu natomiast win stołowych.

Wielu producentów korzysta z pomocy finansowej państwa, które między innymi zamierza zorganizować przedstawicielstwa zagraniczne promujące francuskie wina. Tego typu urzędy zlokalizowane będą w państwach, które uważa się za najważniejsze rynki zbytu. Z już istniejących, to przede wszystkim Wielka Brytania, Niemcy i Stany Zjednoczone. Chodzi także o te, z którymi francuscy eksporterzy win wiążą swoje największe nadzieje - rynek chiński, brazylijski i rosyjski.

Chiny nie pomogły jednak drugiej co do wielkości na świecie firmie Pernod Ricard skupiającej kilku znanych producentów wódek, od popularnej na południu Francji anyżówki po Absolut i gin Beefeater. Mimo silnej pozycji na rynku chińskim i indyjskim sprzedaż wódek grupy Pernod Ricard zmalała w ubiegłym roku o dziesięć procent. To też wynik kryzysu.