Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Polska Kryzys dotknął też lotnictwo pasażerskie w Polsce

Kryzys dotknął też lotnictwo pasażerskie w Polsce


30 grudzień 2009
A A A

Światowy kryzys nie ominął pasażerskich przewozów lotniczych. W kończącym się roku, według szacunków Urzędu Lotnictwa Cywilnego, o blisko 9 procent mniej Polaków zdecydowało się na podróż samolotem.

Oznacza to, że liczba pasażerów samolotów w naszym kraju spadła do około 19 milionów osób. W 2008 na podróż samolotem zdecydowało się ponad 20,5 miliona Polaków.

Image
(cc) michael blechinger
Kryzys dotknął bardziej tanie linie lotnicze niż dużych tradycyjnych przewoźników - wyjaśnia analityk Piotr Lipka z Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Udział tanich linii w rynku spadł z około 54 procent do około 52 procent. Według szacunków Urzędu najwięcej pasażerów straciły linie latające do Anglii - około 15 procent.

Kłopoty ze zmniejszającą się liczbą pasażerów dotykają również porty lotnicze. Zdecydowanie najmocniej tej tendencji doświadczyło największe w Polsce lotnisko w Warszawie. W tym roku Port Lotniczy imienia Fryderyka Chopina obsłużył około 9 milionów pasażerów, czyli o około 10 procent mniej niż w 2010 roku.

Przewagą lotnisk regionalnych są niższe opłaty dla przewoźników oraz łatwiejszy niż do stolicy dojazd dla pasażerów. Najdynamiczniej rozwijał się w tym roku ruch na lotniskach w Poznaniu i Gdańsku.