USA/ Google prowokuje eBay
Portal aukcyjny eBay wycofał swoje reklamy z wyszukiwarki internetowej Google w USA.
Doszło to tego po tym jak Google, główny konkurent eBay, podjął prowokacyjną decyzję przeprowadzenia własnego wydarzenia promocyjnego tego samego wieczoru, którego miała miejsce coroczna konferencja sprzedawców eBay.
Obserwatorzy rynku twierdzą, iż wydarzenie to miało odciągnąć uwagę kupujących od systemu płatniczego PayPal eBay’a i zwrócić ją na podobny system stworzony przez Google.
Szacuje się, że eBay wydaje rocznie 25 milionów dolarów na reklamy w serwisach Google w USA. Czyni go to największym użytkownikiem AdWords, systemu reklamowego Google, który wyszukuje reklamy w oparciu o słowa wpisane przez użytkownika. System ten jest najbardziej dochodowym interesem wyszukiwarki internetowej.
Na dzień przed wydarzeniem Google wycofało się z jego organizacji i opublikowało informację, iż „po rozmowach z władzami eBay firma doszła do wniosku, że organizacja imprezy w tym samym terminie nie będzie z pożytkiem dla niej”.
- Była to sprytna taktyka ze strony Google, która jednak nie przyniosła oczekiwanych skutków - komentuje Ian Maude, analityk firmy Enders Analysis.
Specjaliści przewidują, iż po negocjacjach eBay powróci do reklamy w Google, które obsługuje ponad 50 procent wyszukiwań w Stanach Zjednoczonych i 80 procent w Europie.
Na podstawie: news.bbc.co.uk, reuters.com