Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa UE/ Wyniki kontroli witryn linii lotniczych wskazują na nieprawidłowe praktyki

UE/ Wyniki kontroli witryn linii lotniczych wskazują na nieprawidłowe praktyki


09 maj 2008
A A A
Jak wynika z raportu UE, jedna trzecia konsumentów jest podczas kupowania biletu lotniczego przez internet wprowadzona w błąd, w rezultacie czego przepłaca.

Wyniki ostatniego raportu UE są zatrważające - spośród 386 skontrolowanych witryn należących do linii lotniczych, 137 zostało ukaranych. Skontrolowano witryny z 13 krajów UE, oraz Norwegii. Co najgorsze tylko połowa ukaranych dokonała jakichkolwiek korekt. Klienci dokonujący zakupu przez internet nadal napotykają „poważne i powtarzające się trudności”.

Komisarz ds. ochrony konsumentów, Maglena Kuneva, tłumaczyła, że nieprawidłowości wyszły na jaw podczas kompleksowej kontroli. „Mam nadzieję, że sprzedawcy przekonali się o determinacji, z jaką Komisja interweniuje w imieniu konsumentów, tam gdzie zachodzi taka potrzeba”. Co ważne, powiedziała dziennikarzom Pani komisarz, jeśli nieprawidłowości nie zostaną poprawione do 1 maja 2009 roku, Komisji nie pozostanie nic innego jak interwencja.

Co do samych niezgodnych z prawem praktyk, możemy wyróżnić podawanie cen, które wprowadzało klientów w błąd, czy automatyczne zaznaczanie najdroższych opcji przy zakupie.

UE dąży, aby cena podawana w reklamie, czy w innym ogłoszeniu płatnym, była ceną ostateczną, aby klient z łatwością orientował się w ograniczeniach promocji, oraz warunkach umowy.

Podczas przeprowadzania kontroli, Komisja doszła do wniosku, że gdy kara dotyczyła firm z danego kraju, poprawała dotyczyła 55 proc. witryn, natomiast gdy karano firmy mające swą siedzibę w innym kraju odsetek zaprzestania nieprawidłowych praktyk wynosił zaledwie 9 proc.

Komisja ma zamiar odczekać do maja 2009 roku i wtedy, zastanowi się nad podjęcie wyraźniejszych kroków w stounku do firm stosujących nieprawidłowe praktyki.

 

Na pdostawie: europa.eu, euobserver.com