Wielka Brytania/ Rośnie globalna sprzedaż alkoholi
Diageo, jeden z największych producentów alkoholi na świecie, zanotował w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrost sprzedaży. Producent Guinnessa, Smirnoffa i Johnniego Walkera osiągnął najlepsze wyniki w regionie Azji i Pacyfiku, a także w Afryce i Ameryce Południowej.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy (do 30 czerwca 2007) sprzedaż wzrosła o 2 procent w porównaniu do roku poprzedniego, co daje wartość na poziomie 19,9 milionów dolarów. Wzrost popytu na produkty Diageo na rynkach azjatyckich, afrykańskim i południowoamerykańskim równoważy spadek sprzedaży o 2 procent w Europie.
Najlepsze wyniki firma osiągnęła w Chinach (wzrost sprzedaży o 41 procent) i w Indiach (wzrost sprzedaży o 30 procent). Największą popularnością cieszy się w tych krajach Johnnie Walker. W USA i w Kanadzie poziom sprzedaży wzrósł o 3 procent. W Europie, wśród produktów Diageo, największy spadek osiągnęła sprzedaż Guinnessa - w Wielkiej Brytanii (o 5 procent) i w Irlandii (o 9 procent). Mimo to na świecie osiąga dwucyfrowy wzrost, szczególnie w Afryce. W Nigerii spożywa się obecnie więcej Guinnessa niż w Irlandii. (Największym konsumentem tego piwa na świecie pozostają nadal Brytyjczycy.)
Diageo jest wiodącym na świecie producentem alkoholi. Powstał w 1997 roku w wyniku połączenia firm GrandMet i Guinness. Marki, z których słynie to Smirnoff, Johnnie Walker, Guinness, Baileys, J&B, Captain Morgan, José Cuervo, Tanqueray, Crown Royal, Beaulieu Vineyard, Sterling Vineyards, a także Bushmills.
Na podstawie: bloomberg.com, bbc.co.uk