Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję

Bloomberg: Chiny najbardziej obiecującym rynkiem konsumenckim w Azji

19 maj 2016
A A A

Według ostatniego raportu przygotowanego przez agencję Bloomberg, Państwo Środka było najbardziej obiecującym rynkiem konsumenckim na kontynencie azjatyckim w 2015 r. i szacuje się, że pomimo niepokojących tendencji, takich jak spowolnienie chińskiej gospodarki czy starzenie się społeczeństwa, tendencja ta zostanie utrzymana przez kolejne cztery lata.

W artykule zatytułowanym: „Insight: Asia retail forecasts show China market to stay No. 1.” można między innymi przeczytać, że chociaż odnotowano spowolnienie gospodarki w Chinach oraz zjawisko starzenia się społeczeństwa, to prognozy, że państwo to utrzyma swoją pozycję jako rynku wiodącego w Azji są jak najbardziej uzasadnione.

Bloomberg zwraca uwagę na to, że region Azji i Pacyfiku tworzy jedną trzecią dochodów dla firmy Apple oraz ponad połowę Yum! Brands, do których należą między innymi: KFC i Pizza Hut (dane za rok 2015). W artykule można przeczytać również, że: "Azjatyccy konsumenci przestali pełnić epizodyczną rolę na światowym rynku i przeszli do roli lidera”.

Co więcej, według rankingu, który został umieszczony w artykule, pierwsze trzy miejsca dla najbardziej obiecujących rynków konsumenckich przypadły kolejno: Chinom, Japonii i Indiom. W przypadku Chin i Japonii dużą rolę odgrywa liczebność populacji i procent ludzi młodych. Na kolejnych miejscach znalazły się Australia, Korea Południowa i Malezja, z kolei Bangladesz i Pakistan figurują na końcu.

Powołując się na dane z Międzynarodowego Funduszu Walutowego dotyczące wysokości produktu krajowego brutto oraz produktu krajowego brutto na mieszkańca i kolejnym prognozom, prognoza dokonana przez Bloomberg, jest jak najbardziej możliwa.

W pierwszym kwartale bieżącego roku chińska gospodarka odnotowała wzrost gospodarczy na poziomie 6,7 proc. spowalniając nieco, ale i tak zaskakując wiele osób, które spekulowały, że wartość ta będzie niższa. Także liczba inwestycji zagranicznych na terytorium Państwa Środka stale wzrasta - ich wartość wzrosła o 4,8 proc., do prawie 289 miliardów dolarów.

 

Źródło: bloomberg.com, en.people.cn