Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

USA/ Microsoft chce kupić Yahoo! za 44 miliardy dolarów


01 luty 2008
A A A

Microsoft, największy na świecie producent oprogramowania, złożył ofertę zakupu Yahoo! za 44,6 miliarda dolarów. Chce w ten sposób wzmocnić swoją pozycje wobec Google na rynku wyszukiwania i reklamy internetowej. Oferta 31 dolarów za akcję Yahoo! jest o 62 proc. wyższa niż cena zamknięcia akcji Yahoo! na czwartkowej sesji. Jeżeli oferta zostanie przyjęta będzie to największe przejęcie w historii rynku technologicznego. Microsoft zamierza stworzyć alternatywę dla Google na rynku reklam internetowych, którego wartość w 2010 roku może wynieść 80 miliardów dolarów.

Akcje Yahoo! podrożały dziś o 59 proc. Akcje Microsoft spadły o 5 proc., a kurs Google obniżył się o 8,3 proc.

Image Ledwie wczoraj Google ogłosił 52 proc. wzrost sprzedaży kwartalnej – 14–ty kolejny kwartał z rzędu wzrost przekraczył 50 proc. Google uchwycił 56 procent wyszukiwań na rynku amerykańskim – prawie dwa razy więcej niż Microsoft i Yahoo! razem, które obsłużyły odpowiednio 13 proc. i 18 proc. zapytań.

Udział Yahoo! w rynku graficznych reklam internetowych spadł na korzyść serwisów społecznościowych jak Facebook i MySpace. Blisko polowa wartości Yahoo! pochodzi z inwestycji w Azji – chińskiego Alibaba.com, japońskiego Yahoo Japan oraz południowo koreańskiego Gmarket.

Ostatnie posunięcia Microsoft zmierzają w kierunku powstrzymania ekspancji Google na rynku reklamy internetowej. W zeszłym roku gigant z Redmond kupił AQuantive za 6 miliardów dolarów w odpowiedzi na zakup przez  Google sieci reklamowej DoubleClick – bezpośredniego rywala AQuantive. Konkurencja z Google uległa wzmocnieniu po tym jak Microsoft zakupił 1,6 proc. udziałów w Facebook – bezpośrednim konkurencie współpracującego z Google MySpace.

Walka Microsoftu o rynek reklam internetowych wynika ze spadającego wzrostu rynku sprzedaży oprogramowania komputerowego. I na tym rynku Microsoft jest atakowany przez Google’a, który oferuje aplikacje do edycji tekstów, arkusze kalkulacyjne i aplikacje do tworzenie prezentacji przez sieć.

Na podstawie: bloomberg.com, finance.yahoo.com