USA/ Yahoo z AOL, Microsoft z News Corp
Walka o Yahoo zatacza coraz szersze kręgi. Nie tak dawno uważany za skazanego na pożarcie przez Microsoft Yahoo stał się obiektem walki dwóch obozów technologiczno – medialnych gigantów. News Corp. Ruperta Murdocha rozważa przyłączenie się do Microsoftu w ofercie zakupu Yahoo. Sojusz News Corp z Microsoftem i Yahoo zjednoczyłby trzy największe strony w Internecie:; portal Yahoo, portal MSN Microsoftu i serwis społecznościowy Myspace News Corp.
Jednocześnie Yahoo, który właśnie rozpoczął na swojej stronie testy reklam Google’a, rozmawia z Time Warner Inc – właścicielem m.in. portalu AOL.
Google, największy nieobecny w nowym rozdaniu, raczej nie dołączy do walki o Yahoo. Fuzja firm prawdopodobnie zostałaby zablokowana przez urząd antymonopolowy.
Rozmowy Yahoo z Time Warner zmierzają do umowy, która połączyłaby biznes AOL (bez usług dostępu do Internetu) z Yahoo. Yahoo miałby otrzymać gotówkę w zamian za 20 proc. nowopowstałej firmy. Wniesiona do spółki AOL wyceniana jest na 10 miliardów dolarów. Aczkolwiek, zdaniem analityków wartość ta rażąco odbiega od dzisiejszej wartości księgowej Time Warner.
Microsoft groził w sobotę rozpoczęciem wrogiego przejęcia Yahoo i obniżeniem swojej oferty jeżeli do 26 kwietnia nie dostanie pozytywnej odpowiedzi od Yahoo. Według Reutersa Microsoft najchętniej sam przejąłby Yahoo, ale nie wyklucza też wspólnego przedsięwzięcia z News Corp.
W tym tygodniu zarząd Yahoo ma spotkać się z Microsoftem i Time Warner
Na podstawie: Reuters.com, Bloomberg.com