Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Demonstracje pilotów na europejskich lotniskach

Demonstracje pilotów na europejskich lotniskach

05 październik 2009
A A A
Na dwudziestu dwóch lotniskach europejskich oraz w Brukseli odbyły się demonstracje pilotów na rzecz zmniejszenia liczby godzin pracy. Martin Chalk, przewodniczący związku pilotów "European Cockpit Association" (ECA), podczas przemowy w Brukseli zwrócił uwagę, że unijna polityka wydłużania czasu pracy powoduje "zbyt duże wyczerpanie" u pilotów i reszty załogi samolotów.

Dodał, że około 20% wypadków jest powodowanych właśnie przez przemęczenie, które działa podobnie do alkoholu. Zaznaczył, że podobna sytuacja występuje w Stanach Zjednoczonych, gdy zmęczenie załogi doprowadza również do katastrof. Chalk wezwał Komisję Europejską do podjęcia decyzji w tej sprawie. Argumentował to tym, aby nie dopuścić w Europie do sytuacji podobnej do tej z USA.

Przewodniczący ECA powołał się na badania, przeprowadzone przez szwajcarską firmę Moebus Aviation z Zurychu, na zlecenie Europejskiej Agencji Bezpieczeńśtwa Lotniczego (EASA). Udowadniają one, że czas, jakie według unijnych norm może spędzić pilot w kokpicie jest zbyt długi. Przewiduje on prawie 12 godzin pracy, podczas gdy nowe badania zalecają skrócenie tego okresu o co najmniej dwie godziny.

Daniel Hoeltgen, prezes EASA, uznał żądania pilotów za przedwczesne. Powiedział, że aktualnie konsultuje się z Organizacją Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), następnie planuje konsultacje publiczne. Reformy dotyczące norm pracy pilotów planuje zakończyć w 2012 roku.

Na podstawie: bbc, cnn