Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Świat Ameryka Północna Google uruchomił własny serwis społecznościowy - Buzz

Google uruchomił własny serwis społecznościowy - Buzz


10 luty 2010
A A A

Zaostrza się konkurencja na rynku informatycznym. Znana głównie z wyszukiwarki internetowej firma Google zaprezentowała swój nowy produkt - sieć społeczną o nazwie Buzz. Amerykański gigant będzie konkurował z takimi popularnymi serwisami społecznościowymi, jak Facebook czy Twitter.

ImageNowa usługa Google będzie w pełni zintegrowana z Gmailem, czyli popularnym e-mailem amerykańskiej korporacji informatycznej. Użytkownicy będą mogli uaktualniać swój status, dzielić się materiałami z innych stron internetowych, jak YouTube czy Flickr oraz czytać i komentować posty znajomych.

Oznacza to, że Google będzie bezpośrednio walczyć o użytkowników z najbardziej popularnym serwisem społecznościowym, jakim jest Facebook. Z pewnością nie będzie to łatwa walka. Z Facebooka korzysta już 400 milionów ludzi.

Buzz będzie chciał wciągnąć do społecznej sieci osoby korzystające z Gmaila, których w tej chwili jest 170 milionów. Produkt Google ma też zainteresować usługami zintegrowanymi z siecią komórkową, czy systemem lokalizacyjnym.

To już drugie podejście firmy z Mountain View do portali społecznościowych. Sześć lat temu Google wypuściło Orkut. Jednak usługa ta zyskała popularność jedynie w Brazylii i Indiach.