Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Unia Europejska UE: Mniej CO2 z samochodów

UE: Mniej CO2 z samochodów

28 luty 2014
A A A
We wtorek (25.02) Parlament Europejski postanowił podtrzymać ambitne limity emisji dwutlenku węgla przez samochody.
Podczas posiedzenia Parlamentu w Strasbourgu europosłowie głosowali za podtrzymaniem limitu średnich emisji CO2 przez pojazdy osobowe. Do 2021 roku limit ma zostać ustabilizowany na poziomie 95 g CO2/ km. Dyskusje nad tą kwestią były zawieszone przez ostatnie pół roku, ze względu na niemieckie weto wobec decyzji, które zapadły na szczycie Rady Europejskiej w czerwcu. Zachowując obecną formę regulacji, PE dał producentom samochodów dodatkowy rok na dostosowanie się do europejskich wymogów. Od 2021r. wszystkie nowo wyprodukowane pojazdy będą musiały spełniać powyższe regulacje.

– To głosowanie oznacza, że UE pozostanie liderem redukcji CO2 z samochodów, ponieważ limit 95 g/km oznacza zmniejszenie emisji o 15 milionów ton rocznie. Koszt innowacyjności musi być jednak akceptowany społecznie i opłacalny gospodarczo, dla konsumentów i dla producentów – stwierdził odpowiedzialny za parlamentarny raport ws. emisji z samochodów osobowych Thomas Ulmer (EPP). –  Wprowadzimy także nowy rodzaj testów, które dokładniej określą rzeczywiste warunki jazdy – dodał. – Wszystko dobre, co się dobrze kończy. Po długich dyskusjach udało nam się zatwierdzić ambitny cel – podsumowała komisarz ds. klimatu Connie Hadegaard.

Decyzja Parlamentu została przekazana do akceptacji Radzie Unii Europejskiej.

Na podstawie: European Voice, Automotive News