Trump uwiódł część Doliny Krzemowej
- 31 październik 2024
Irlandzki rząd wydaje przed zbliżającymi się wyborami
- 25 październik 2024
Australia wzmacnia pracowników
- 29 sierpień 2024
Hojny jak rząd Czarnogóry
- 10 maj 2024
Europejska branża fotowoltaiczna na skraju upadku
- 27 marzec 2024
Reformy Mileia będą bolesne, ale nie kontrowersyjne
- 10 grudzień 2023
Czechy protestujące
- 28 listopad 2023
Magnat na emeryturze? Nie wszyscy w to wierzą
- 27 wrzesień 2023
Erdoğan, Musk i technologie
- 21 wrzesień 2023
Wielkie cięcie. Czesi będą zaciskać pasa
- 31 maj 2023
Norwegia na krawędzi kryzysu
- 07 wrzesień 2016
Oddech chińskiego smoka na europejskim niebie. Zagrozi potentatom?
- 10 grudzień 2015
Czy lew ma szansę pokonać smoka?
- 10 listopad 2015
Raje podatkowe przyczyniają się do ubożenia Afryki
- 27 październik 2015
Czy Afryka wykorzysta szansę na słoneczną przyszłość?
- 16 październik 2015
Chiński smok nadlatuje. Czy UE odpowie na wyzwanie?
- 07 kwiecień 2015
Dariusz Materniak: XIV Ekonomiczne Forum we Lwowie: gdzie jest Polska?
- 06 grudzień 2014
Podczas obrad dorocznego Forum Ekonomicznego, które od czternastu lat odbywa się we Lwowie, wiele miejsca poświęcono przemianom, jakie zaszły w ciągu ostatniego roku na Ukrainie.
Anna Głąb: Kolejka do dobrobytu
- 30 październik 2014
Odkąd władze Rosji umożliwiły finansowanie projektów inwestycyjnych ze środków Funduszu Narodowego Dobrobytu, zaczyna się do niego ustawiać kolejka chętnych. Sama Rosnieft wnioskuje o sumę, która przekracza maksymalne dopuszczalne zaangażowanie jego zasobów.
Anna Głąb: Inżynieria budżetowa
- 11 październik 2014
Rosyjska gospodarka „trzeszczy i grozi wybuchem” – tak bieżącą sytuację ekonomiczną podsumował rosyjski minister rozwoju gospodarczego Aleksiej Uljukajew. Powodów do obaw wciąż przybywa.
Adam Wudarczyk: Jak Covec zablokował chiński biznes
- 16 czerwiec 2014
Pierwsze bezpośrednie wejście Chin na polski rynek miało miejsce w 2009 roku po podpisaniu przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad umowy z chińską firmą Covec (China Overseas Engineering Group Co. Ltd) na budowę dwóch odcinków o długości 20 km i 29,2 km autostrady A2, stanowiących ponad połowę jej długości. Od samego początku inwestycja napotykała problemy, a jej koniec nastąpił w czerwcu 2011 roku, kiedy GDDKiA zerwała umowę z Covec pod zarzutem nie płacenia podwykonawcom. Historia jak to zwykle bywa, nie jest taka prosta, a jej konsekwencje będzie można odczuwać jeszcze długo.