USA: W dniu premiery sprzedano 300 tys. iPadów
- IAR
Aż 300 tysięcy iPadów sprzedano w samych Stanach Zjednoczonych w pierwszym dniu dostępności tego produktu firmy Apple.
Użytkownicy Apple z oficjalnych stron spółki natychmiast ściągnęli do swoich nowych tabletów ponad milion aplikacji oraz około 250 tysięcy elektronicznych książek. Oznacza to, że średnio każdy nabywca iPada zgrał do swojego nowego urządzenia po 3 programy oraz jedną książkę.
iPad to tablet, czyli przenośny komputer osobisty. Posiada on kolorowy ekran dotykowy o wielkości 9,7 cala. Można na nim grać w gry, słuchać muzyki, czytać elektroniczne książki, oglądać filmy video, czy zdjęcia a także korzystać z innych multimediów. Poza tym nowy produkt ma przeglądarkę internetową oraz jest kompatybilny z aplikacjami dla iPhone'a czy iPod Toucha.
Model sprzedawany właśnie w Stanach Zjednoczonych posiada bezprzewodowe połączenie do sieci Wi-Fi. iPady z dostępem do technologii komórkowej trzeciej generacji (3G) pojawią się w sprzedaży pod koniec kwietnia.
Urządzenie jest wielkości listownej kartki papieru. Ma grubość 1,3 cm i waży 0,7 kilograma.
iPad kosztuje od 499 dolarów do 699 dolarów w zależności od pojemności twardego dysku (od 16 GB do 64 GB).