USA / Microsoft goni Google
Korporacja Microsoft, największy na świecie producent oprogramowania, zamierza wykupić internetową agencję reklamową aQuantive za 6 miliardów dolarów, chcąc w ten sposób dorównać Google Inc., dominującej obecnie na rynku wirtualnego marketingu.
„Ta transakcja pozwoli przenieść naszą ofertę reklamową na zupełnie inny poziom”, komentuje szef operacyjny Microsoftu, Kevin Johnson. „Wierzymy, że jest to dokładnie taka firma, jakiej szukaliśmy i jesteśmy gotowi zapłacić kwotę odpowiadającą jej wartości”, dodaje Chris Liddell, szef departamentu finansów Microsoftu.
Microsoft oczekuje zwiększenia swojego udziału w rynku do 28.8 miliarda dolarów. Zakłada przy tym, że przejęcie aQuantive pozwoli mu zająć silną pozycję na polu reklamy wykorzystującej dźwięk i obraz video.
Google wciąż dominuje na rynku reklam powiązanych z wynikami szukania, obsługując 48.3 procent wyszukiwań sieci World Wide Web. Udział Microsoftu wzrósł w marcu tego roku o 0.4 punktu procentowego do 10.9 procent, co było największym wzrostem od 2004 roku, kiedy to firma udostępniła własną wyszukiwarkę internetową.
Firma aQuantive powstała w 1997 roku. Internetowa agencja reklamowa Avenue A/Razorfish jest jej największym przedsięwzięciem. Po przejęciu przez Microsoft będzie kontynuowała działalność, jako jedno z ogniw korporacji, ze swojej siedziby w Seattle.
Na podstawie: bloomberg.com, money.cnn.com, marketwatch.com