Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

Amazon.com sprzedał w okresie świątecznym najwięcej w historii


27 grudzień 2008
A A A

Cena akcji Amazon.com, największego sklepu internetowego na świecie, wzrosła po tym jak Amazon ogłosił, że osiągnął największą sprzedaż świąteczną w swojej historii pomimo spadku wydatków klientów na świąteczne zakupy.
W szczycie sprzedaży - 15 grudnia – zamówiono przez Amazon 6,3 miliona rzeczy, poinformowała rzecznik prasowa firmy Sally Fouts.

„Klientom podoba się, że Amazon postawił poprzeczkę bardzo wysoko” – powiedziała Bloombergowi Patti Freeman Evans, analityk z Jupiter Research. Evans podkreśliła, że szerokość oferty, jakość opisów i rekomendacji produktów oraz „niemożliwie punktualne” dostawy zakupów przyciągają klientów do witryny.

Wydatki na zakupy on-line w USA spadły o 1 procent w porównaniu do okresu świątecznego w zeszłym roku, gdy odnotowano wzrost o 19 procent w porównaniu z rokiem 2006.

Całkowita sprzedaż świąteczna, według SpendingPuls, spadła natomiast o 4 procent w porównaniu z zeszłym rokiem.

W tym roku na Amazon.com najczęściej kupowano między innymi telewizory Samsung Electronics, Nintendo Wii, Ipody Apple’a oraz książki J.K Rowling i Stephenie Meyer.

Cena akcji Amazon wzrosła o 4,9 procent. Od początku roku akcje straciły 44 procent.

Na podstawie: bloomberg.com, reuters.com