Amazon.com sprzedał w okresie świątecznym najwięcej w historii
Cena akcji Amazon.com, największego sklepu internetowego na świecie, wzrosła po tym jak Amazon ogłosił, że osiągnął największą sprzedaż świąteczną w swojej historii pomimo spadku wydatków klientów na świąteczne zakupy.
W szczycie sprzedaży - 15 grudnia – zamówiono przez Amazon 6,3 miliona rzeczy, poinformowała rzecznik prasowa firmy Sally Fouts.
„Klientom podoba się, że Amazon postawił poprzeczkę bardzo wysoko” – powiedziała Bloombergowi Patti Freeman Evans, analityk z Jupiter Research. Evans podkreśliła, że szerokość oferty, jakość opisów i rekomendacji produktów oraz „niemożliwie punktualne” dostawy zakupów przyciągają klientów do witryny.
Wydatki na zakupy on-line w USA spadły o 1 procent w porównaniu do okresu świątecznego w zeszłym roku, gdy odnotowano wzrost o 19 procent w porównaniu z rokiem 2006.
Całkowita sprzedaż świąteczna, według SpendingPuls, spadła natomiast o 4 procent w porównaniu z zeszłym rokiem.
W tym roku na Amazon.com najczęściej kupowano między innymi telewizory Samsung Electronics, Nintendo Wii, Ipody Apple’a oraz książki J.K Rowling i Stephenie Meyer.
Cena akcji Amazon wzrosła o 4,9 procent. Od początku roku akcje straciły 44 procent.
Na podstawie: bloomberg.com, reuters.com