Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

USA/ Nike kupi Umbro za pół miliarda dolarów


23 październik 2007
A A A

Amerykański Nike Inc., największy na świecie producent obuwia sportowego, uzgodnił zakup Umbro Plc, dostawcy odzieży m.in. dla piłkarskiej reprezentacji Anglii, za 580 milionów dolarów.

Nike zapłaci 193 pensy za każdą akcję Umbro, o 61 procent więcej niż cena zamknięcia z 17 października, dnia kiedy ujawniono ofertę kupna. Zakup umożliwi Nike zwiększenie o dziesięć procent do 3,4 miliarda dolarów sprzedaż koszulek piłkarskich. Celem amerykańskiego koncernu jest przegonienie przed piłkarskimi mistrzostwami świata w 2010 niemieckiego Adidas AG pod względem sprzedaży koszulek piłkarskich.

Image
trykot reprezentacji Anglii (cc) sincretic
Umbro posiada ponad 1800 sklepów w Wielkiej Brytanii oraz dostarcza koszulek reprezentacji Anglii, Irlandii, Irlandii Północnej, Norwegii i Szwecji oraz sześciu klubom angielskiej Premiership oraz Glasgow Rangers i Hearts ze Szkocji.

Zakup Umbro jest zgodny z nową strategią Nike pod wodzą Marka Parkera, która koncentruje się na sześciu dyscyplinach sportowych, w tym piłce nożnej. Sprzedaż butow piłkarskich Nike w zeszłym roku wyniosła 3,1 miliarda dolarów – trzydzieści pięć razy więcej niż w 1994 roku.

Przejęcie Umbro jest kolejną, po zakupie za 5,3 miliardy euro Puma AG przez PPR SA, właściciela m.in. marki Gucci, transakcją świadczącą o konsolidacji rynku. „Czas jest bardzo niespokojny” – uważa analityk John Cummins. Sądzi on, że Umbro może stracić nawet 25 procent dochodów jeżeli Anglia nie zakwalifikuje się na mistrzostwa Europy.

„Uznaliśmy, że oferta jest bardzo przekonująca i zdecydowaliśmy się działać szybko” – powiedział przedstawiciel szef Nike na Europę Eunan McLaughlin odmawiając dalszych komentarzy.

Na podstawie: bbc.co.uk, bloomberg.com