Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Świat Ameryka Północna USA: Spada sprzedaż gazet - czytelnicy wolą internet

USA: Spada sprzedaż gazet - czytelnicy wolą internet


26 październik 2009
A A A

W Stanach Zjednoczonych gwałtownie spada sprzedaż prasy. Kolejne gazety bankrutują, inne zwalniają pracowników. Amerykańską prasę "zabija" internet.
ImageW ciągu ostatniego roku sprzedaż prasy w USA spadła o ponad 10 procent. Najwięcej czytelników porzuciło gazety lokalne. Nakład "San Francisco Chronicle" zmniejszył się o jedną czwartą, a "Newark Star-Ledger" i "Dallas Morning News" - o ponad 20 procent. Duże spadki sprzedaży zanotowały też prestiżowe "Boston Globe" i "Los Angeles Times".
Jedną z niewielu gazet, które zwiększyły liczbę czytelników, jest konserwatywny "Wall Street Journal". Dziennik ten, z nakładem dwóch milionów egzemplarzy, jest obecnie najpopularniejszą amerykańska gazetą. Dotychczasowy lider,"USA Today", spadł na drugie miejsce.

Spadek nakładu prasy w Stanach Zjednoczonych rozpoczął się w latach 90. Jednak w ostatnim czasie proces ten uległ przyspieszeniu. Amerykanie masowo rezygnują z kupna papierowych wydań i przerzucają się na darmowe publikacje w internecie. Większość dotychczasowych prób pobierania opłat za dostęp do internetowych wydań gazet zakończyła się niepowodzeniem.