Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

USA/ Zyski Coca-Coli rosną na sprzedaży w Chinach i Meksyku


14 luty 2008
A A A

Coca-Cola, największy na świecie producent napojów orzeźwiających, poinformowała, że zyski za czwarty kwartał wzrosły ponad prognozy dzięki wyższej sprzedaży napojów gazowanych w Azji i Ameryce Łacińskiej.
Image
Coca-Cola zero ma podbić rynek w USA, cc The Rocketeer
Zysk netto wzrósł o 79 proc. do 1,21 miliarda dolarów z 678 milionów rok wcześniej. Coca Cola sprzedała więcej napojów gazowanych w Meksyku i Chinach i zyskała na deprecjacji dolara wobec innych walut. Na rynku amerykańskim firma promowała Coca Cola Zero oraz Vitaminwater by zniwelować spadający popyt na napoje słodzone i zmniejszyć dystans wobec Pepsico i Nestle w segmencie napojów niegazowanych.

Całkowity światowy przychód ze sprzedaży Coca-Coli wzrósł o 5 proc, głównie dzięki rosnącemu popytowi w Chinach, Indiach, Turcji oraz Ameryce Łacińskiej i Afryce. O 6 procent wzrosła liczba sprzedanych napojów, w tym o 13 proc. w Chinach. Liczba sprzedanych butelek napojów gazowanych, które odpowiadają za 80 proc. dochodów firmy, wzrosła o 4 procent w ostatnim kwartale, napędzana przez Coca-Cola, Fanta i Sprite.

Cocal Cola spodziewa się zrealizowania celów w 2008 roku, w tym wzrostu liczby sprzedanych butelek o 3 do 4 proc.. Coca Cola generuje blisko trzy czwarte zysków poza Stanami Zjednoczonymi. W USA, największym pojedynczym rynku firmy, liczba sprzedanych butelek napojów gazowanych spada od 2005 roku. Firma promuje Coca Cola Zero, która smakuje podobnie do Coca Cola Classic. Napój jest skierowany do młodych mężczyzn, którzy preferują napoje sportowe i inne niegazowane z mniejszą ilością kalorii.

Na podstawie: bloomberg.com, Money.com