USA/ Zyski Coca-Coli rosną na sprzedaży w Chinach i Meksyku
Coca-Cola, największy na świecie producent napojów orzeźwiających, poinformowała, że zyski za czwarty kwartał wzrosły ponad prognozy dzięki wyższej sprzedaży napojów gazowanych w Azji i Ameryce Łacińskiej.
Całkowity światowy przychód ze sprzedaży Coca-Coli wzrósł o 5 proc, głównie dzięki rosnącemu popytowi w Chinach, Indiach, Turcji oraz Ameryce Łacińskiej i Afryce. O 6 procent wzrosła liczba sprzedanych napojów, w tym o 13 proc. w Chinach. Liczba sprzedanych butelek napojów gazowanych, które odpowiadają za 80 proc. dochodów firmy, wzrosła o 4 procent w ostatnim kwartale, napędzana przez Coca-Cola, Fanta i Sprite.
Cocal Cola spodziewa się zrealizowania celów w 2008 roku, w tym wzrostu liczby sprzedanych butelek o 3 do 4 proc.. Coca Cola generuje blisko trzy czwarte zysków poza Stanami Zjednoczonymi. W USA, największym pojedynczym rynku firmy, liczba sprzedanych butelek napojów gazowanych spada od 2005 roku. Firma promuje Coca Cola Zero, która smakuje podobnie do Coca Cola Classic. Napój jest skierowany do młodych mężczyzn, którzy preferują napoje sportowe i inne niegazowane z mniejszą ilością kalorii.
Na podstawie: bloomberg.com, Money.com