Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Chińczycy otworzyli fabrykę samochodów w Europie

Chińczycy otworzyli fabrykę samochodów w Europie


12 marzec 2012
A A A
Bułgaria jest siedzibą pierwszej w Europie fabryki marki Great Wall Motors. W planach jest produkcja 50 tysięcy aut rocznie oraz zatrudnienie dwóch tysięcy pracowników.

Na początek produkowane będą dwa modele, SUV i auto miejskie. Prezes koncernu, Feng Ying Wang, liczy na to, że w przyszłości większa liczba modeli produkowanych w Bułgarii znajdzie nabywców w krajach europejskich. Jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie montażu trzech kolejnych modeli.

Innym chińskim koncernem zainteresowanym produkcją w Europie jest Chery Automobile. Przejął już fabrykę Fiata na Sycylii i od 2013 roku zamierza produkować auta marki Quoros, dostępne tylko na rynku europejskim. Geely Motors, który przejął markę Volvo jest zainteresowany rynkiem brytyjskim. Wejście na europejski rynek nie udało się inwestorom z Youngman Lotus Automobile, którzy chcieli w 2011 roku przejąć upadającego Saaba. Nie zgodził się na to właściciel szwedzkiej marki, General Motors, co było bezpośrednią przyczyną jej końca.

Auta produkowane w Bułgarii będą dostępne już od nieco ponad ośmiu tysięcy euro. Jest to mniejsza kwota, niż potrzebna na zakup koreańskiego Hyundai`a i20 co stanowi konkurencję dla tego segmentu aut. Dużym znakiem zapytania jest jednak jakość materiałów do produkcji oraz bezpieczeństwo pasażerów.

W uroczystości otwarcia fabryki zlokalizowanej około sto pięćdziesiąt kilometrów od Sofii uczestniczył premier Bułgarii Bojko Borysow. Liczy on na szybkie wprowadzenie chińskich aut na rynek.

Na podstawie: bbc.co.uk, wyborcza.biz, blogs.ft.com, gwm.com.cn