Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

McDonalds odporny na bessę, akcje firmy najdroższe od 43 lat


10 sierpień 2008
A A A

Akcje McDonalds, największej sieci restauracji na świecie, wzrosły do najwyższego poziomu w 43 letniej historii notowań firmy na nowojorskiej giełdzie po tym jak lipcowe wyniki sprzedaży przekroczyły oczekiwania analityków.
Globalna sprzedaż restauracji otwartych co najmniej od 13 miesięcy wzrosła o 8 procent, najwięcej od lutego. Najszybciej rosła sprzedaż w Europie – wzrost o 7,6 proc. W USA sieć wzrosła o 6,7 proc.

Image
McDonalds podbija chinski rynek (cc) Molas, flickr
McDonalds zwiększył sprzedaż 63 miesiąc z kolei. Jim Skinner, prezes największej sieci fast-foodów od 2004 roku wydłużył godziny pracy restauracji oraz wprowadził nowe kanapki i przeniósł na rynki Europy i Azji wiele inicjatyw z USA. W lipcu w USA sieć sprzedała więcej kanapek Big Mac, jednodolarowych menu i napojów klientom dotkniętym rosnącymi cenami paliw.

Akcje McDonalds wzrosły o 6,2 proc. do 65,67 dol. Jest to najwyższa cena od początku notowań spółki w 1965 roku. Papiery podrożały pięciokrotnie od 12 marca 2003 r., gdy osiągnęły lokalne minimum 12,12 dolara.

Spółce udało się odwrócić spadkowy trend sprzedaży w maju 2003 r. dzięki wprowadzeniu w USA tańszych menu zawierających m.in. podwójnego cheeseburgera w cenie 1 dolara. Tańszym posiłkom towarzyszyły zdrowsze sałatki i kanapki z kurczakiem oraz renowacje wnętrz.

McDonalds znacznie zwiększył też liczbę restauracji pracujących cała dobę. W porównaniu do zeszłego roku podwoiła się liczba takich placówek w Chinach do 760. Obecnie w Chinach McDonalds obsługuje 942 lokale. W Australii 24 godziny na dobę czynnych jest 280 spośród 764 restauracji. Z kolei w USA 96 proc. z 14 000 restauracji to placówki całodobowe.

Akcje McDonalds wzrosły od początku roku o ponad 11 proc. i wiele wskazuje, że będzie to kolejny, piaty rok wzrostu kursu.

Na podstawie: bloomberg.com, Reuters.com, mcdonalds.com