Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

Kolumbia. Śmierć nastolatka po wypiciu wywaru z Ayahuaski


27 kwiecień 2014
A A A

W środę (23.04) przy drodze prowadzącej do kolumbijskiego miasta Mocoa (region Putumayo) znaleziono ciało 19-letniego Brytyjczyka Henry’ego Millera. Nastolatek  zmarł podczas szamańskiego rytuału po wypiciu halucynogennego wywaru z Ayahuaski.

Według świadków śmierć nastąpiła po powtórnym spożyciu napoju. Możliwość uczestnictwa w rytuale oraz spróbowanie wywaru była częścią oferty turystycznej hostelu, w którym zatrzymał się Henry. Przypuszcza się, że przyczyną śmierci nastolatka była związana z ciężką reakcją organizmu na wywar roślinny. Kolumbijska policja wszczęła śledztwo w tej sprawie. We wrześniu bieżącego roku Chłopak miał rozpocząć studia na Uniwersytecie w Brighton.

Informacja o śmierci nastolatka wstrząsnęła światem. Od wielu lat bowiem picie napoju z "magiczego korzenia" stanowi popularną atrakcję turystyczną nie tylko w Kolumbii, ale także w innych państwach regionu, takich jak Peru, Boliwia czy Ekwador. Dotychczas jedynymi znanymi skutkami ubocznymi wypicia wywaru były złe samopoczucie, wymioty i zawroty głowy.

Źródła: BBC, Bristol Post