Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Chiny Chińczycy produkują tanie i ekologiczne pociągi magnetyczne

Chińczycy produkują tanie i ekologiczne pociągi magnetyczne


06 luty 2012
A A A

W styczniu tego roku w Chinach został wyprodukowany niskonakładowy pociąg maglev (ang. magnetically levitated), będący bardziej przyjazny środowisku niż konwencjonalne pociągi tego typu.

Wyprodukowany w chińskiej prowincji Hunan trzywagonowy maglev został zaprojektowany tak, by potrafił rozpędzać się do 100 km/h , przewożąc jednocześnie 600 pasażerów. Według słów Xu Zongxianga- głównego menedżera Zhuzhou Electric Locomotive Co. Ltd- jest on dużo cichszy niż od innych maglev’ów.

Promień skrętu nowego magleva wynosi minimalnie 50 m, łatwo też może on przemieszczać się po gęsto zamieszkanych obszarach czy pagórkowatych wzniesieniach. Zostało w nim także zredukowane ryzyko wykolejenia.

W trakcie budowy linii dla magleva na swoich zachodnich obszarach podmiejskich jest stolica Chin- Pekin. Ma ona być gotowa już w przyszłym roku. 

Pierwszym miastem na świecie, w którego systemie transportu publicznego znalazła swoje miejsce komercyjna linia pociągów typu maglev był Szanghaj. Jego 30-sto kilometrowa trasa przebiega z centrum biznesowej dzielnicy tego miasta do lokalnego lotniska międzynarodowego Pudong. Wyprodukowany w Niemczech maglev trafił do użytku 31. grudnia  2002 roku.

Na podstawie: www.china.org.cn, www.nvonews.com,