Eurobarometr: Kampania przed wyborami do PE mało przekonująca
-
IAR
Kampania prowadzona przed czerwcowymi wyborami do Parlamentu Europejskiego nie była wystarczająco przekonująca. Tak wynika z wypowiedzi osób, które wzięły udział w sondażu Eurobarometru przeprowadzonym miesiąc po wyborach. Zagłosowało w nich zaledwie 43 procent obywateli Unii i to był najsłabszy wynik z dotychczasowych.
Z sondażu wynika, że wprawdzie ponad dwie trzecie Europejczyków kojarzy kampanię przedwyborczą, ale tylko 5 procent uznało, że tezy w niej zawarte przekonały do udziału w wyborach. Z grupy, która nie poszła zagłosować aż 61 procent widziało kampanię, a mimo to, nie zmieniło zdania. Sondaż pokazuje też, że to nie kwestie europejskie były brane pod uwagę przez tych mieszkańców Unii, którzy nie poszli do urn. Jedna trzecia deklarowała później, że nie ma zaufania i jest zawiedziona polityką w ogóle, a 17 procent się nią nie interesuje.


Saulius Skvernelis nowym premierem Litwy