Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Niemcy/ BMW planuje przyszłość

Niemcy/ BMW planuje przyszłość


27 wrzesień 2007
A A A

 

Szef grupy BMW, Norbert Reithofer, przedstawi w czwartek plany strategicznych sojuszy z dostawcami części. „Musimy uczynić naszą produkcję bardziej efektywną. Pytanie brzmi czy lepiej zrobić to samemu, czy zaangażować w to również dostawców”, mówi Reithofer.

Dostawcy z USA są dla BMW szczególnie istotni, gdyż grupa planuje zwiększyć produkcję w swojej fabryce w Spartanburg w Południowej Karolinie ze 140 do 200 tysięcy samochodów rocznie.

Image
Logo BMW (cc) Will Fuller
Współpraca z lokalnymi zaopatrzeniowcami ma zrekompensować koszty ponoszone przez BMW na badania i rozwój. W przeciągu ostatnich 5 lat koszty te wynosiły średnio 2300 euro na każdy samochód, a więc znacznie więcej niż było to w przypadku Audi (1800 euro) czy Mercedesa (1700 euro). 

Reithofer jest pewien, iż grupa jest w stanie zmniejszyć emitowane przez samochody zanieczyszczenia o 25 procent do końca 2008 roku. Byłoby to spełnienie wymogów postanowienia zawartego w 1998 roku przez producentów z branży. „W 2008 roku zrobimy duży krok naprzód”, twierdzi Reithofer.

Największe kwoty przeznaczono na program „Efficient Dynamics”, nakierowany na tworzenie wydajniejszych silników, zwiększenie aerodynamiki pojazdów, zmniejszenie ich wagi oraz zużycia energii w czasie hamowania. „Program zredukował zanieczyszczenia emitowane przez samochody tej marki o 19 procent”, komentuje ekonomista John Llewellyn. 

BMW pracuje już nad wprowadzeniem napędów hybrydowych do swoich samochodów serii 7 i klasy S. Kooperuje też z koncernem Daimler w zakresie wprowadzenia rozwiązań hybrydowych dla innych modeli.

Poza produkcją samochodów marki BMW grupa wytwarza również samochody Rolls-Royce oraz Mini w Wielkiej Brytanii. 

Na podstawie: bmwgroup.com, news.bb.co.uk