Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Polska Koniec misji PKW Orlik-4

Koniec misji PKW Orlik-4


08 wrzesień 2012
A A A
Polski Kontyngent Wojskowy Orlik-4 zakończył misję Air Policing w państwach bałtyckich. Polscy piloci i personel naziemny realizowali zadania polegające na zapewnianiu bezpieczeństwa w przestrzeni powietrznej Litwy, Łotwy i Estonii przez cztery miesiące - od 27 kwietnia do 31 sierpnia br. W misji PKW wzięło udział blisko 100 żołnierzy, w tym 4 pilotów i 4 samoloty MiG-29.

Uroczystość powitania kontyngentu odbyła się 6 września w Malborku, w 22 Bazie Lotnictwa Taktycznego. "Ochrona przestrzeni powietrznej krajów bałtyckich to zarazem ochrona przestrzeni powietrznej Sojuszu Północnoatlantyckiego" - powiedział minister obrony Tomasz Siemoniak dziekując żołnierzom za wykonane zadanie.

Misja Air Policing została ustanowiona w 2004 roku, tuż po wstąpieniu krajów bałtykckich do NATO, ze względu na fakt, iż nie dysponują one własnym lotnictwem wojskowym. Polska brała udział w realizacji zadań Air Policing po raz czwarty - jak dotąd wszystkie cztery zmiany były wystawiane przez 1 Skrzydło Lotnictwa Taktycznego, wyposażone w samoloty MiG-29.

Łącznie polscy piloci spędzili w powietrznu ponad 250 godzin. Do ich zadań należało przede wszystkim przechwytywanie i eskortowanie samolotów zbliżających się do przestrzeni powietrznej państw bałtyckich. Przechwycenia były realizowane nad wodami międzynarodowymi - ani razu nie doszło do naruszenia przestrzeni powietrznej.

Podobne misje są realizowane nad Islandią, Słowenią i Luksemburgiem.

Na postawie: lotniczapolska.pl, mon.gov.pl,