Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Polska Opóźnienie przetargu na samoloty dla VIP-ów

Opóźnienie przetargu na samoloty dla VIP-ów


08 październik 2009
A A A

Minister obrony zapowiedział kolejny przetarg na samoloty dla najważniejszych osób w państwie. Opóźnia się także dostawa leasing samolotów z Brazylii. Dwa brazyliskie samoloty typu Embarer 175 miały trafić do 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego w sierpniu. Według informacji "Rzeczypospolitej", nadal trwają analizy formalnoprawne, które mają wykazać czy możliwy jest leasing samolotów.

"Koszt pozyskania finansowania leasingu samolotów, czyli kredyty i marże, jest zbyt wysoki i nie do zaakceptowania przez resort" - powiedział dyrektor Biura ds. Procedur Antykorupcyjnych w MON, Marcin Idzik. Ministerstwo Obrony będzie szukać porozumienia z PLL LOT w tej sprawie.

Jednocześnie resort obrony pracuje nad przetargiem na mniejsze samoloty dla VIP-ów. Poza wspomnianymi wyżej Embarerami, które zastąpią maszyny typu Tu-154, koniecznie jest mniejszych samolotów na potrzeby Kancelarii Prezydenta, marszałków Sejmu i Senatu i premiera. Obecnie wykorzystywane są samoloty Jak-40.

Obecnie resort obrony oczekuje na informacje z odpowiednich urzędów dotyczące ich potrzeb w kwestii transportu lotniczego. Prawdopodobnie, ze względów finansowych będzie można kupić tylko 3 lub 4 maszyny zamiast planowancych 6.

Na podstawie: rp.pl, gazeta.pl,