Coca-Cola dobrze sobie radzi
Coca-Cola, największy na świecie producent napojów gazowanych, osiągnęła w czwartym kwartale zyski wyższe od oczekiwanych przez rynek po tym jak firmie udało się obniżyć koszty poprzez zmniejszenie zatrudnienia oraz wprowadzenie technologii do śledzenia sprzedaży. Cena akcji Coca-Coli wzrosła o 3 procent po upublicznieniu dziś wyników za trzeci kwartał. Do wczoraj akcje straciły w ciągu roku 8,8 procent.
Prezes Coca-Cola, Muhtar Kent, powtórzył, że celem firmy pozostają roczne oszczędności na poziomie 500 milionów dolarów do końca 2011 roku. Co ciekawe, jak poinformował szef marketingu Joe Tripodi, Coca-Cola nie zamierza oszczędzać na reklamie. Firma zwiększy wydatki na wszystkie swoje marki.
Coca-Cola tnie koszty we wszystkich polach biznesu by zniwelować spadający popyt na napoje orzeźwiające w Ameryce Północnej, największym rynku firmy. Dodatkowo rosnący dolar obniżył zysk operacyjny o 9 procent.
Zysk netto wyniósł 995 milionów dolarów, natomiast dochód firmy wyniósł 7,13 miliarda dolarów. Coca Cola poinformowała, ze liczba sprzedanych napojów wzrosła o 4 procent.
Na podstawie: bloomberg.com, reuters.com