USA: Aholdowi i Delheize udało się sprzedać więcej
Firmy Royal Ahold i Delheize Group, europejskie spożywcze sieci handlowe posiadające placówki w USA, sprzedały w czwartym kwartale więcej niż oczekiwania analityków.
Sprzedaż holenderskiego Ahold w USA wzrosła o 4 procent w związku z pozytywną reakcja klientów na obniżki cen, powiedzieli przedstawiciele firmy. Delheize, z siedzibą w Brukseli, poinformował o wzroście 2,9 procent w ostatnim kwartale.
Obie sieci przemodelowały sklepy, obniżyły ceny i poszerzyły ofertę o produkty pod marką sklepów by powstrzymać klientów od odejścia do Wal Mart. Wygląda na to, że się udało, bowiem Wal Mart, największa sieć handlowa na świecie, zanotował wzrost sprzedaży zaledwie o 1,7 procent w grudniu, po najgorszych wynikach sprzedaży świątecznej w USA od czterdziestu lat.
Delheize poinformował, że wykorzysta 100 milionów dolarów z planowanych oszczędności do dalszej obniżki cen. Firma planuje zamknięcie siedem placówek na Florydzie, stanie najbardziej odczuwającym kryzys na rynku nieruchomości. Ahold zamierza obniżyć koszty operacyjne o 500 milionów euro do końca 2009 roku.
Sprzedaż sieci sklepów w USA maleje. 29 procent konsumentów w Ameryce kupuje tylko niezbędne lub przecenione produkty, w porównaniu z 18 procentami w zeszłym roku, wynika z sondażu przeprowadzonego przez America’s Research Group i UBS.
Cena akcji Delheize wzrosła o 8,6 procent, a Aholda o 6,5 procent.
Na podstawie: bloomberg.com, reuters.com