Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

USA: Aholdowi i Delheize udało się sprzedać więcej


17 styczeń 2009
A A A

Firmy Royal Ahold i Delheize Group, europejskie spożywcze sieci handlowe posiadające placówki w USA, sprzedały w czwartym kwartale więcej niż oczekiwania analityków.

Sprzedaż  holenderskiego Ahold w USA wzrosła o 4 procent w związku z pozytywną reakcja klientów na obniżki cen, powiedzieli przedstawiciele firmy. Delheize, z siedzibą w Brukseli, poinformował o wzroście 2,9 procent w ostatnim kwartale.

Obie sieci przemodelowały sklepy, obniżyły ceny i poszerzyły ofertę o produkty pod marką sklepów by powstrzymać klientów od odejścia do Wal Mart. Wygląda na to, że się udało, bowiem Wal Mart, największa sieć handlowa na świecie, zanotował wzrost sprzedaży zaledwie o 1,7 procent w grudniu, po najgorszych wynikach sprzedaży świątecznej w USA od czterdziestu lat.

Delheize poinformował, że wykorzysta 100 milionów dolarów z planowanych oszczędności do dalszej obniżki cen. Firma planuje zamknięcie siedem placówek na Florydzie, stanie najbardziej odczuwającym kryzys na rynku nieruchomości. Ahold zamierza obniżyć koszty operacyjne o 500 milionów euro do końca 2009 roku.

Sprzedaż sieci sklepów w USA maleje. 29 procent konsumentów w Ameryce kupuje tylko niezbędne lub przecenione produkty, w porównaniu z 18 procentami w zeszłym roku, wynika z sondażu przeprowadzonego przez America’s Research Group i UBS.

Cena akcji Delheize wzrosła o 8,6 procent, a Aholda o 6,5 procent.

Na podstawie: bloomberg.com, reuters.com