Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Daleki Wschód Indie: rozpoczęto produkcję najtańszego samochodu świata Taty- Nano

Indie: rozpoczęto produkcję najtańszego samochodu świata Taty- Nano


02 czerwiec 2010
A A A

W Indiach rozpoczyna się dzisiaj na dużą skalę produkcja najtańszego samochodu świata Taty-Nano. Z taśm produkcyjnych zakładu wybudowanego w stanie Gudżarat zjadą dzisiaj pierwsze egzemplarze tego pojazdu wyprodukowane w nowej fabryce Taty.

Image
(cc) rajesh_babu.
Pierwsze seryjne egzemplarze Nano wyprodukowano w lipcu ubiegłego roku w dwóch starych fabrykach Taty. Przez niemal rok ich produkcja nie przekroczyła 30 tysięcy egzemplarzy. Zakład w Gudżaracie będzie początkowo produkował 250 tysięcy samochodów rocznie, a następnie jego zdolności produkcyjne zostaną zwiększone do pół miliona pojazdów. Gwarancją ceny, niewiele przekraczającej 1000 dolarów amerykańskich, objętych jest jedynie 100 tysięcy pojazdów.

Następne mogą być droższe. Powstała już także wersja Nano przeznaczona na rynek europejski. Jej cena będzie znacznie wyższa niż cena wersji indyjskiej. Rozpoczęcie produkcji najtańszego samochodu świata na dużą skalę zostało opóźnione o dwa lata z powodu protestów, które zmusiły koncern Tata do przerwania budowy fabryki w Bengalu Zachodnim i rozpoczęciu nowej inwestycji właśnie w Gudżaracie. W Bengalu protestowali miejscowi rolnicy, którzy nie godzili się na przejęcie ich ziem pod budowę fabryki.