Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

Japonia/ Toyota sprzeda najwięcej


27 grudzień 2007
A A A

Toyota zwiększyła prognozę sprzedaży na 2008 rok do 9,85 miliona samochodów potwierdzając pozycję największego producenta samochodów na świecie.

Oznacza to 5 proc. wzrost w stosunku do sprzedaży w 2007 r. Japoński gigant samochodowy z miasta Toyota zamierza wyprodukować w nadchodzącym roku 9,95 miliona pojazdów. Realizacja planów ostatecznie zakończy trwający od 76 lat prymat General Motors jako największego producenta samochodów. Toyota w kończącym się roku wyprodukuje 9,51 miliona samochodów. General Motors szacuje, że produkcja za 2007 rok osiągnie wielkość 9,26 miliona pojazdów.

Image
To logo będzie nosiło najwięcej sprzedanych samochodów w 2008 r.
Toyota opiera swoją strategię na zwiększeniu sprzedaży na rynkach rozwijających, zakładając, że na największych rynkach zbytu, Japonii i USA, nastąpi osłabienie popytu. Koncern otworzył w zeszłym tygodniu fabrykę w Saint Petersburgu w Rosji, a w przyszłym roku uruchomi produkcję w swojej pierwszej fabryce w Chinach. 21 grudnia Toyota poinformowała, iż wybuduje w Rosji drugą fabrykę.

Toyota zakłada 20 proc. wzrost na azjatyckich rynkach poza Japonią. W 2008 r. sprzedaż w Chinach może wzrosnąć nawet o 43 proc. do 700 tys. w związku z uruchomieniem produkcji modelu  Yaris. W Europie koncern przewiduje sprzedaż, nie uwzględniając marek Hino i Daihatsu, 1,27 miliona samochodów, w tym 200 tys. pojazdów w Rosji, wzrost o 300 tys. w porównaniu z 2007 r. Na Bliskim Wschodzie zbyt znajdzie 510 tys. w porównaniu z 480 tys. w tym roku. 420 tys. samochodów zostanie sprzedanych w Ameryce Południowej.

Największy rynek zbytu dla Toyoty – Stany Zjednoczone pozostanie na niezmienionym poziomie lub minimalnie wzrośnie do ok. 2,64 miliona aut. Dla drugiego największego rynku firma przewiduje spadek do 2,27 miliona samochodów. Będzie to najniższa liczba sprzedanych Toyot w Japonii od 26 lat. Jako przyczynę spadku sprzedaży koncern wskazuje zmniejszająca się populację w Japonii oraz realny spadek płac.

Na podstawie: bloomberg.com, cnn.com