Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

Polska przegrała wyścig o Mercedesa


18 czerwiec 2008
A A A

Mercedesy nie będą produkowane w Polsce. Daimler-Benz, drugi największy producent luksusowych samochodów na świecie, wybrał Węgry jako miejsce budowy nowej fabryki o wartości 800 mln euro.

Węgry pokonały w wyścigu o nową inwestycję Polskę, Rumunię i Serbię.

Będzie to pierwsza nowa fabryka Mercedesa od dziesięciu lat. Inwestycja na Węgrzech stanowi część  1,4 miliardowego planu inwestycyjnego w rozwój produkcji małych samochodów. Daimler zainwestuje 800 milionów euro na Węgrzech oraz kolejne 600 milionów euro w rozbudowę istniejących zakładów w Rastatt w Niemczech.

Image
Fabryka Mercedesa w Brazylii, Sao Bernardo do Campo, fot. Daimler-Benz
Przedsiębiorstwo zamierza dodać dwa modele do oferty Mercedesa A klasy i B klasy. Rozważany jest również model sportowy.

Mercedes chce wzbogacić ofertę swoich mniejszych modeli by spełniać wymogi regulacji o emisjach spalin oraz by zaspokoić popyt rynkowy na paliwooszczędne samochody.

Daimler-Benz, jednocześnie największy producent samochodów ciężarowych na świecie, chce do 2010 roku podnieść zysk operacyjny do 10 proc. z 9,7 proc. w 2007 roku.

Ponad czterokrotnie niższe płace na Węgrzech niż w Niemczech mają pomóc w osiągnięciu wyższego zysku operacyjnego.

Nowa fabryka powstanie w Kecskemet, 80 kilometrów na południowy wschód od Budapesztu. W fabryce zostanie utworzonych 2500 nowych miejsc pracy. Pierwsze samochody opuszczą linię produkcyjną w 2012 roku.

Premier Węgier Ferenc Gyurcsany powiedział, że jeszcze nigdy w historii Węgier nie "podjęto decyzji o rozpoczęciu inwestycji o takich proporcjach". Węgry zaoferowały Daimlerowi maksymalną dopuszczalną w Unii Europejskiej kwotę pomocy w postaci gotówki, ulg podatkowych i szkoleń dla pracowników.

Na podstawie: bloomberg.com, daimler.com