Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Produkcja Fiata Panda może zostać w Polsce

Produkcja Fiata Panda może zostać w Polsce


06 czerwiec 2010
A A A

Produkcja Fiata Panda może pozostać w Polsce.
ImageTą perspektywą dyrektor generalny koncernu Sergio Marchionne usiłuje przekonać związki zawodowe do szybkiego zawarcia porozumienia w sprawie restrukturyzacji fabryki w Pomigliano d'Arco pod Neapolem. Za rok ma tam ruszyć produkcja nowego modelu popularnego samochodu, wytwarzanego do tej pory w Polsce.

Sergio Marchionne zaczyna się niecierpliwić. Fiat przeznaczył siedemset milionów euro na dostosowanie starej fabryki Alfa Romeo do produkcji swego najbardziej chodliwego modelu. Dzięki temu turyński koncern, mógłby wytwarzać we Włoszech nie 600 tysięcy, jak dotychczas, a ponad 900 tysięcy aut rocznie.

Przed przystąpieniem do realizacji tego projektu dyrekcja chce mieć zgodę związków zawodowych na zmianę organizacji pracy - osiemnaście zmian w tygodniu, gotowość do godzin nadliczbowych, a przede wszystkim gwarancje, że w tym czasie nie wybuchną żadne strajki. Dotychczasowe negocjacje nie przyniosły spodziewanego rezultatu i dyrektor generalny Fiata nie wykluczył wycofania się z tych planów. Oznaczałoby to pozostawienie produkcji Pandy w Polsce. Ostatnią szansą, by tego uniknąć, będą zapowiedziane na wtorek rozmowy w Turynie ze związkami zawodowymi.