Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Polska O przyszłości Pandy w Tychach

O przyszłości Pandy w Tychach


06 lipiec 2010
A A A

W tym tygodniu dyrekcja Fiata powinna wypowiedzieć się na temat przyszłości zakładu w Pomigliano d'Arco  pod Neapolem, gdzie według planów turyńskiego koncernu, produkowana miała być nowa Panda. Jak twierdzi rzymski dziennik "La Repubblica", jest mało prawdopodobne, aby popularny samochód nadal wytwarzany był w Tychach.
Image
Fiat Panda: źródło wikipedia commons
W przeprowadzonym 22 czerwca referendum, 62 procent załogi włoskiej fabryki poparło umowę, jaką tydzień wcześniej cztery z pięciu związków branżowych metalowców zawarły z Fiatem w sprawie nowej organizacji pracy. Od tego turyński koncern uzależnił modernizację zakładu pod Neapolem, na co przeznaczył sumę 700 milionów euro, tak, by w połowie przyszłego roku rozpocząć w nim można było produkcję nowej Pandy.
Wiadomo, że dyrekcja Fiata spodziewała się większego poparcia dla proponowanych przez nią warunków, a odrzucenie ich przez 38 procent pracowników, stanowi zagrożenie dla bezkonfliktowej realizacji jej planów. Zdaniem rzymskiej gazety, nie ma jednak innego wyjścia, jak podjęcie tego ryzyka, jeżeli Fiat chce podwoić w krótkim czasie swoją produkcję we Włoszech.
W tej chwili wynosi ona ok. 600 tysięcy pojazdów rocznie, czyli tyle, ile produkcje się w samych Tychach.