Google uruchomił własny serwis społecznościowy - Buzz
- IAR
Zaostrza się konkurencja na rynku informatycznym. Znana głównie z wyszukiwarki internetowej firma Google zaprezentowała swój nowy produkt - sieć społeczną o nazwie Buzz. Amerykański gigant będzie konkurował z takimi popularnymi serwisami społecznościowymi, jak Facebook czy Twitter.
Nowa usługa Google będzie w pełni zintegrowana z Gmailem, czyli popularnym e-mailem amerykańskiej korporacji informatycznej. Użytkownicy będą mogli uaktualniać swój status, dzielić się materiałami z innych stron internetowych, jak YouTube czy Flickr oraz czytać i komentować posty znajomych.
Oznacza to, że Google będzie bezpośrednio walczyć o użytkowników z najbardziej popularnym serwisem społecznościowym, jakim jest Facebook. Z pewnością nie będzie to łatwa walka. Z Facebooka korzysta już 400 milionów ludzi.
Buzz będzie chciał wciągnąć do społecznej sieci osoby korzystające z Gmaila, których w tej chwili jest 170 milionów. Produkt Google ma też zainteresować usługami zintegrowanymi z siecią komórkową, czy systemem lokalizacyjnym.
To już drugie podejście firmy z Mountain View do portali społecznościowych. Sześć lat temu Google wypuściło Orkut. Jednak usługa ta zyskała popularność jedynie w Brazylii i Indiach.