Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

Intel chce produkować procesory do telewizorów


07 styczeń 2009
A A A

Intel podejmuje ponowną próbę wejścia na rynek sprzętu domowej rozrywki. Firma oczekuje, że 2009 rok będzie przełomowy w wykorzystaniu telewizji do korzystania z Internetu, zakupów on-line i czatów. Image„Producenci sprzętu domowego zaprezentują pierwsze odbiorniki kablowe i satelitarne z procesorami Intela w 2009 r.” powiedział Eric Kim, szef działu aplikacji domowych w Intelu.

Intel, największy na świecie producent procesorów, zamierza wejść na rynek odbiorników telewizyjnych by zmniejszyć swoją zależność od rynku komputerów.

Kierunek telewizyjny to duża zamiana w priorytetach firmy, która dotąd stawiała sobie za cel wprowadzenie jak najwięcej komputerów do mieszkań.

Dział aplikacji domowych został założony przez prezesa Intela Paula Otelliniego w 2005 r. Od początku ukierunkowany jest na zmniejszenie zależności Intela od koniunktury na rynku komputerów osobistych.  Tak jak próby firmy na rynku urządzeń mobilnych i sprzętu medycznego nie miał dotąd dużego wpływu na przychody firmy.

Rynek komputerów osobistych generuje 90 procent przychodów Intela. Od dłuższego czasu rynek ten kurczy się. Według iSuppli Corp w zeszłym roku odpowiadał za 37 procent przychodów całej branży produkcji procesorów. Dla porównania dziesięć lat temu było to 43 procent. Rynek elektorniki użytkowej wzrósł w tym czasie z 16 do 20 procent.

Liczba sprzedanych komputerów osobistych na świecie wzrośnie o 3,8 procent w 2009 roku według analityków z IDC. Ale spadające ceny obniżą wartość sprzedaży o 5,3 procent. To stawia w niekorzystnej sytuacji firmy mocno zależne od rynku PC-tów takie jak Intel, AMD, Microsoft, Dell, czy HP.

Inżynierzy z Intela muszą nauczyć się, że Internet nie jest tak ważny dla przeciętnego użytkownika jak telewizja mówi Genevieve Bell z działa badań w Intelu. „W USA klienci w dalszym ciągu spędzają 10 – 15 razy więcej czasu przed telewizorem niż w Intenecie.”

Akcje Intela zyskały 3,1 procent na rynku Nasdaq. W ciągu ostatniego roku akcje straciły 45 procent wartości.

Na podstawie: bloomberg.com, reuters.com