Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

Chrysler i Nissan negocjują współpracę


14 grudzień 2007
A A A

Nissan i Chrysler, trzeci producenci samochodów w Japonii i w USA mogą rozpocząć współpracę technologiczną przy produkcji samochodów, podają wewnętrzne źródła w firmach.

 

Prowadzone rozmowy koncentrują się na współpracy przy pick-upach, małych samochodach oraz silnikach. Według anonimowych źródeł z obu firm Nissan jest zainteresowany pozyskaniem wiedzy Chryslera w produkcji dużych samochodów, podczas gdy Chrysler, przejęty pięć miesięcy temu przez Cerberus Capital Management LP, chętnie skopiuje rozwiązania Japończyków dla małych samochodów.

Image
Chrysler 300C (cc) MyBarina
Wspólny interes może pomóc obu firmom przechodzącym przez ciężki okres. Chrysler od dwóch lat notuje straty, a akcje Nissana tylko w tym roku spadły 16 proc. Partnerstwo obu firm będzie kolejnym wspólnym przedsięwzięciem firm samochodowych ukierunkowanym na zwiększenie linii produktowej i utrzymaniu produkcji przy minimalnych nakładach.

Zdaniem Davida Cole z Center for Automotive Research w USA „współpraca stanie się naturalna praktyką. Koszty są coraz wyższe. Toyota i GM osiągają korzyści skali na globalnym rynku. To dramatycznie winduje presję na pozostałych producentów”.

Chrysler w 2006 r. zanotował stratę w wysokości 680 milionów dolarów. W tym roku może ona wzrosnąć do 1,6 miliarda dolarów. Nissan, dzięki zwiększonej sprzedaży w Rosji, Chinach i na Bliskim Wschodzie, osiągnął najwyższy zysk operacyjny od co najmniej trzech lat – 1,9 miliarda dolarów. Japoński gigant, którego 44 proc. akcji należy do francuskiego Renault, cały czas zainteresowany jest znalezieniem partnera na rynku amerykańskim, po tym jak rok temu załamały się rozmowy o współpracy z General Motors.

Na podstawie: bloomberg.com, detnews.com