Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Daleki Wschód Google tracą w Chinach

Google tracą w Chinach


27 lipiec 2010
A A A

Znaczne zmniejszenie udziału w rynku wyszukiwarek internetowych w Chinach - to cena, jaką koncern Google płaci za otwarty konflikt z chińskim rządem. Dziennik „China Daily" poinformował, że potent na światowym rynku wyszukiwarek zrezygnował ze współpracy z dwiema chińskimi firmami reklamowymi.
ImageGazeta spekuluje jednak, że konflikt Google'a z chińskimi władzami odstrasza reklamodawców z Państwa Środka. W styczniu tego roku koncern zaczął przekierowywać internautów w Chinach do nieocenzurowanej wersji Google'a w Hongkongu. Ten krok spotkał się ze zdecydowanym sprzeciwem chińskich władz. Koncern Google miał poważne problemy z przedłużeniem licencji dla dostawców usług internetowych w Chinach. Pod koniec ub.r. udział Google'a w chińskim rynku wyszukiwarek wynosił prawie 36%. W czerwcu tego roku obniżył się do niespełna 25%.
 
W siłę rośnie najpoważniejszy rywal amerykańskiej wyszukiwarki, chińska firma Baidu, której udziały w rynku obecnie osiągnęły poziom 70%.