Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Fiat przenosi część produkcji do Serbii

Fiat przenosi część produkcji do Serbii


23 lipiec 2010
A A A

Prawdziwą burzę wywołała we Włoszech zapowiedź Fiata, że przeniesie do Serbii produkcję nowego minivana, który zastąpi Ideę i Multiplę. Głównym powodem konsternacji jest fakt, że do tej pory samochody te produkowane były w największej i najstarszej fabryce koncernu - zakładzie Mirafiori w Turynie, który jest symbolem jego obecności we Włoszech.
Image
Fiat Idea: źródło wikipedia commons
Kiedy w kwietniu dyrekcja Fiata przedstawiła swe plany na najbliższe cztery lata, mowa była o podwojeniu produkcji na terenie Włoch i dwunastu nowych modelach samochodów. Poza wiadomością o tym, że produkcja Pandy przeniesiona zostanie z Polski pod Neapol, nie ujawniono żadnych szczegółów. Zapowiedź, że miniwany, dotychczas produkowane w Turynie, wytwarzane będą w Serbii, przyjęta została z niedowierzaniem, niemal jak całkowite wycofanie się Fiata z Włoch. Rząd domaga się od turyńskiego koncernu wyjaśnienia tej sprawy, protestują związki zawodowe. Nieliczni tylko przyznają, że takich warunków, jak w Serbii, Fiat nie znajdzie dziś nigdzie: 70% kosztów inwestycji weźmie na siebie rząd w Belgradzie, Włosi przez dziesięć lat zwolnieni będą z podatków, otrzymają po 10 tysięcy euro za każdego zatrudnionego robotnika, jemu zaś płacić będą równowartość 400 euro miesięcznie.