Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Raport o przyczynach katastrofy Airbusa: zawiodły czujniki prędkości

Raport o przyczynach katastrofy Airbusa: zawiodły czujniki prędkości


17 grudzień 2009
A A A

Czujniki prędkości były jedną z przyczyn katastrofy nad Atlantykiem Airbusa linii lotniczych Air France. Komisja śledcza opublikowała raport, zdający sprawę z jej dotychczasowych prac.
ImageW katastrofie samolotu lecącego z Rio de Janeiro do Paryża zginęło 228 osób.

W raporcie Biura Dochodzeń i Analiz, zajmującego się badaniem przyczyn katastrof lotniczych, możemy przeczytać, że „nieprawidłowości w pomiarach prędkości były jednym z elementów serii wydarzeń, które doprowadziły do wypadku.” Te nieprawidłowości nie mogą jednak być uznane za jedyną przyczynę katastrofy Airbusa, do której doszło 1 czerwca nad Atlantykiem.
 
Biuro Dochodzeń i Analiz zaleciło, by zmienione zostały metody homologacji czujników prędkości, gdyż przeprowadzane na nich dotychczas testy zdają się niewystarczająco brać pod uwagę specyficzne warunki panujące na dużych wysokościach.
 
Konkluzje komisji śledczej potwierdzają słuszność wcześniejszych decyzji, podjętych przez koncern Airbus oraz przez amerykańskie Biuro do spraw Bezpieczeństwa Transportu NTSB. W obu przypadkach zalecono zastąpienie francuskich czujników marki Thales amerykańskimi urządzeniami marki Goodrich.