Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa We Francji spada konsumpcja

We Francji spada konsumpcja


23 luty 2010
A A A

We Francji zanotowano na początku roku znaczny spadek konsumpcji. Główną przyczyną tego zjawiska jest mniejsze zainteresowanie Francuzów zakupem nowych samochodów.
ImageMinisterstwo gospodarki podkreśla jednak, że sprzedaż wielu innych kategorii produktów utrzymuje się na dotychczasowym poziomie, a nawet rośnie.

Według informacji francuskiej instytucji statystycznej INSEE, konsumpcja spadła w styczniu tego roku o 2,7 procent w stosunku do grudnia roku ubiegłego. Ten niepokojący wskaźnik wynika przede wszystkim z gwałtownego spadku sprzedaży samochodów. Między grudniem a styczniem spadek ten wyniósł prawie 17 procent. Francuzi w dalszym ciągu lubią samochody, zwłaszcza rodzimych marek, zabrakło im jednak motywacji finansowej, by w dalszym ciągu masowo je kupować. Z końcem roku nastąpił kres rządowych programów dofinansowywania zakupu nowych aut. W roku 2009 dopłaty do nich mogły wynieść nawet do 2 tysięcy euro.

Francuzi kupują zatem mniej samochodów, ale nadrabiają to chociaż częściowo... zakupami mebli. Łączne obroty w dziedzinie wyposażenia mieszkań wzrosły w styczniu o 1,3 procent. Wzrosła również konsumpcja w kilku innych kategoriach produktów, jednakże łączny wskaźnik jest negatywny.