Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

USA/ Google lepszy niż Coca Cola


24 kwiecień 2008
A A A

Marka Google została uznana drugi rok z rzędu za najdroższą markę świata. Analitycy Millward Brown Optimor wycenili ją na 86 miliardów dolarów. Dalsze najdroższe marki to General Electric, Microsoft i Coca-Cola. Na piątym miejscu w rankingu znalazła się China Mobile (57 miliardów dol.). Dopiero szósty jest IBM, następnie Apple, McDonalds i Nokia. Pierwszą dziesiątkę zamyka marka Marlboro (37 miliardów dolarów)

Image Według raportu BrandZ Ranking najwyższy wzrost wartości marki w zeszłym roku odnotowały Apple i BlackBerry. Zdaniem autorów raportu marki stają się coraz więcej warte i coraz silniejsze w napędzaniu biznesu. Akcje przedsiębiorstw, które posiadają marki uwzględnione w rankingu 100 najsilniejszych marek świata radziły sobie lepiej niż rynek.

Wśród 100 najsilniejszych marek siedem pochodziło z rozwiniętych gospodarek dalekowschodnich; Japonii, Korei i Hong-Kongu oraz cztery z Chin: China Mobile, Bank of China, China Construction Bank i ICBC. Przy czym marki chiński znacznie szybciej zyskiwały na wartości względem roku poprzedniego (51 proc.) niż marki z rozwiniętych państw Azji (7 proc.)

Po raz pierwszy wśród 100 największych marek świata znalazła się marka z Rosji. MTS, rosyjski operator telefonii komórkowej, zostal sklasyfikowany na 89 miejscu z wartością 8,1 miliarda dolarów.

Największy wzrost wartości odnotowały marki z sektora technologicznego. Sektor ten reprezentuje 28 marek, których wartość wzrosła w zeszłym roku o 187,5 miliarda dolarów.

Na podstawie: brandz.com