Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

Tajlandia centrum produkcji małych aut Hondy


06 luty 2010
A A A

Japoński koncern samochodowy Honda wybrał Tajlandię na centrum produkcji swych małych samochodów na rynki światowe.
ImageMałe samochody Hondy będą produkowane także w Indiach, ale jedynie na rynek wewnętrzny oraz na rynki krajów sąsiednich.

Do tej pory Indie były uważane za kraj, w którym światowe koncerny motoryzacyjne będą wytwarzały małe samochody z przeznaczeniem na rynki światowe. Decyzja koncernu Honda wskazuje jednak na poważnego konkurenta w postaci Tajlandii. Na decyzję Hondy wpłynął fakt, iż Tajlandia jest członkiem Stowarzyszenia Państw Azji Południowo-Wschodniej ASEAN. Grupa tych państw objęta jest porozumieniem o wolnym handlu z wieloma krajami na świecie. Indie dopiero negocjują podobne porozumienia.

Według przedstawicieli Hondy w Indiach, kraj ten pozostanie jedynie centrum produkcyjnym wytwarzającym pojazdy tej firmy na rynki lokalne Azji Południowej, przede wszystkim Nepalu i Bangladeszu. Honda ma obecnie w Indiach dwie fabryki, które produkują modele City i Jazz.
W ostatnim czasie kilka wielkich koncernów samochodowych zlokalizowało w Indiach fabryki wytwarzające małe modele swych samochodów. Tak postąpiły między innymi koncerny Suzuki, Nissan, Volkswagen i Ford. Ten ostatni koncern rozpoczął produkcję małego samochodu o nazwie Figo. Z kolei indyjski koncern motoryzacyjny Tata zyskał w ostatnim roku popularność uruchamiając produkcję najtańszego samochodu świata - Tatę Nano, które cena nieznacznie przekracza dwa tysiące dolarów.