Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

Rekordowe straty Sony


22 styczeń 2009
A A A

Sony, producent sprzętu elektronicznego, przewiduje największe w historii przedsiębiorstwa, czterokrotnie większe od przewidywań analityków, straty operacyjne w wysokości 260 miliardów jenów (9,5 miliardów złotych). Gorsze wyniki wynikają z gorszych rezultatów sprzedaży telewizorów i kamer.

Słabszy popyt, silniejszy jen i koszty reorganizacji przedsiębiorstwa złożyły się na zmniejszenie przychodów. Dodatkowo Sony zabrakło hitów sprzedażowych, które udało się osiągnąć w Apple i Nintendo.

Podczas konferencji prasowej w Tokio prezes i dyrektor wykonawczy przedsiębiorstwa Howard Springer, lat 66, powiedział, że światowy kryzys gospodarczy nie ominął Sony. Gorsze od oczekiwań wyniki finansowe zwiększają presję na prezesa, który miał za zadanie zreorganizować firmę i podnieść rentowność na działalności operacyjnej do 5 procent.

Koncern zamierza znacznie zredukować koszty. Producent do marca 2010 r. zwolni około 16 tysięcy pracowników zatrudnionych w Japonii i za granicą. Zamknięta zostanie fabryka w Japonii w prefekturze Archi. Razem z wcześniej zapowiadanymi zamknięciami zakładów we Francji i USA oznacza to zamkniecie trzech zakładów produkcyjnych.

”Możesz zwolnić ludzi, ale produkty Sony dalej nie będą się sprzedawały” – mówi Naoteru Teraoma z Chuo Mitsui Asset Management. „To nie wygląda na jednorazowy szok, powstaje pytanie jak bardzo będzie gorzej” – powiedział Teraoma

Prezes oraz członkowie zarządu oddadzą premie, które dostali w zeszłym roku, a bonusy menadżerów zostaną zredukowane o 40%.

Od ponad dziesięciu lat Sony próbuje podnieść marże zysku operacyjnego do 5 procent. Konkurencyjne Apple w ostatnich pięciu latach uzyskał marże zysku operacyjnego w wysokości 13,28 procent, a Nintendo 22,5 procent.

Akcje Sony spadły o 2,2 procent po ubulicznieniu gorszych perspektyw. W 2008 roku cena akcji giganta z Tokio spadła o 69 procent.

Na podstawie: bloomberg.com, reuters.com