Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Rezygnacja z koedukacji poprawia wyniki nauczania

Rezygnacja z koedukacji poprawia wyniki nauczania


13 styczeń 2010
A A A

Szkoły, w których uczą się tylko chłopcy lub tylko dziewczęta osiągają znacznie lepsze wyniki nauczania. Do takich wniosków można dojść analizując najnowszy ranking brytyjskich szkół, który publikuje "The Times".

Ranking opracowano na podstawie wyników letnich egzaminów. Pierwsze miejsce w rankingu zajęła żeńska St Paul's Girls' School z Fulham. W pierwszej piątce są jeszcze dwie szkoły typowo kobiece oraz dwie szkoły mieszane. W pierwszej pięćdziesiątce dominują szkoły, w których zrezygnowano z koedukacji. W 27 uczą się tylko dziewczęta, w 14 sami chłopcy, a 9 z nich to placówki koedukacyjne.

W pierwszej pięćdziesiątce rankingu znalazło się tylko trzy szkoły publiczne. Pozostałe to szkoły prywatne. Są to również szkoły w większości nieduże. W największej uczy się około 150 uczniów, najmniejsze i najbardziej elitarne liczą po około 50 osób.