Rezygnacja z koedukacji poprawia wyniki nauczania
- IAR
Szkoły, w których uczą się tylko chłopcy lub tylko dziewczęta osiągają znacznie lepsze wyniki nauczania. Do takich wniosków można dojść analizując najnowszy ranking brytyjskich szkół, który publikuje "The Times".
Ranking opracowano na podstawie wyników letnich egzaminów. Pierwsze miejsce w rankingu zajęła żeńska St Paul's Girls' School z Fulham. W pierwszej piątce są jeszcze dwie szkoły typowo kobiece oraz dwie szkoły mieszane. W pierwszej pięćdziesiątce dominują szkoły, w których zrezygnowano z koedukacji. W 27 uczą się tylko dziewczęta, w 14 sami chłopcy, a 9 z nich to placówki koedukacyjne.
W pierwszej pięćdziesiątce rankingu znalazło się tylko trzy szkoły publiczne. Pozostałe to szkoły prywatne. Są to również szkoły w większości nieduże. W największej uczy się około 150 uczniów, najmniejsze i najbardziej elitarne liczą po około 50 osób.