Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa W Rzymie rozpoczynają się rozmowy dotyczące przyszłości Fiata

W Rzymie rozpoczynają się rozmowy dotyczące przyszłości Fiata


29 styczeń 2010
A A A

W Rzymie spotkają się przedstawiciele zarządu Fiata, związków zawodowych oraz rządu premiera Silvio Berlusconiego. Będzie to kolejne spotkanie, podczas którego dojdzie do próby ustalenia wspólnego stanowiska na temat przyszłości firmy.

ImageFinancial Times pisze, że łatwo na pewno nie będzie, ponieważ w związku z planami grupowych zwolnień we włoskich fabrykach Fiata, relacje między zarządem firmy a załogą są bardzo złe. Prasa określa je wręcz mianem "totalnej wojny".

Plan restrukturyzacji zakłada zwolnienie 30 tysięcy pracowników i likwidację zakładu na Sycylii. Pomysły zarządu nie podobają się związkom zawodowym, które zapowiadają walkę o obronę miejsc pracy. Prezes Fiata Sergio Marchionne nazywa groźby związkowców szantażem i oskarża pracowników o to, że nie współpracują na rzecz ratowania firmy.

Złość pracowników Fiata wywołało między innymi to, że zarząd spółki planuje zwolnienia pomimo przedłużenia okresu rządowych dopłat do zakupu nowych samochodów. Minister pracy Maurizio Sacconi ostrzega przed jednostronnymi ruchami, ale, jak twierdzą komentatorzy, rząd nie będzie miał w całej sprawie zbyt wiele do powiedzenia i fabryka na Sycylii zostanie ostatecznie zamknięta.

Jak dodaje Financial Times, w tle historii pojawia się też wątek polski, bowiem linia produkcyjna Lancii Ypsilon z sycylijskiej fabryki ma zostać przeniesiona do zakładu w Tychach. Z kolei produkcję Fiata Pandy firma chce przenieść z Tychów do Neapolu.