Indyjska partia reklamuje się muzyką ze Slumdoga
Rządząca partia, Indyjski Kongres Narodowy, wykupiła prawa do filmowej piosenki Jai Ho z oscarowego „Slumdog Millionaire”. Przedstawiciele partii chcą użyć piosenki w nadchodzącej kampanii wyborczej do Izby Niższej Parlamentu Indyjskiego (Lok Sabha) w celu wypromowania swoich sukcesów.
Piosenka Jai Ho, w tłumaczeniu „zwycięstwo”, zdobyła tegorocznego Oscara. Skoczne rytmy i chwytliwy tekst spowodowały, że piosenka szybko stała się popularna w całych Indiach.
Odmienne zdanie ma główna opozycyjna partia Bharatiya Janata Party (BJP), której członek, Prakash Javdekar, komentując starania rządzących stwierdził, że ”ta piosenka przyniesie Kongresowi przegraną, ponieważ będzie przypominać każdemu Hindusowi, że miliony obywateli ciągle żyją w slumsach z powodu złej polityki rządu”.
Przedstawiciele Partii Kongresowej i agencji T-Series, która posiada prawa autorskie do piosenki, nie chcą wypowiadać się na temat kwoty, za którą partia zakupiła prawa do korzystania z utworu. Nie jest to nowa praktyka w indyjskiej sferze politycznej, ponieważ bollywoodzkie piosenki są bardzo często wykorzystywane przez partie w celu przekazania wyborcom konkretnego przesłania. Nikogo więc nie dziwi fakt, że popularna muzyka filmowa gości na partyjnych wiecach.
W nadchodzących wyborach, główna walka o głosy stoczy się pomiędzy rządzącym Kongresem a opozycyjną, nacjonalistyczną BJP. Wybory do Lok Sabha mają odbyć się pomiędzy 16 kwietnia a 13 maja tego roku.
Źródło: news.bbc.co.uk